ქართული  |   English

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირი  

გამოკითხვა
რომელი კომპანიის მომსახურეობას ანიჭებთ უპირატესობას?
სულ:6792 ხმა
 
გამოკითხვა
რომელი ბრენდის საავტომობილო ზეთს ანიჭებთ უპირატესობას?
სულ:4136 ხმა
 
გამოკითხვა
რომელი კატეგორიის საწვავს მოიხმართ?
სულ:5622 ხმა
 
09:32 22.11.2024

ბენზინის მოხმარება მცირდება, ხოლო ავტოგაზის - იზრდება

02-12-2013

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის განცხადებით:

 

„ბოლო წლების განმავლობაში ნავთობპროდუქტების იმპორტის დინამიკა მისი სახეობების მიხედვით (ბენზინი, დიზელის საწვავი) განსხვავებულია.

 

კერძოდ, თუ დიზელის საწვავის იმპორტი ბოლო 4 წლის განმავლობაში იზრდება (2010 წ.  -  399,9 ათასი ტონა, 2011 წ. - 428,6 ათასი ტონა, 2012 წ. - 459,9 ათასი ტონა, 2013 წლის პირველი ათი თვე  - 371,3 ათასი ტონა), ბენზინის იმპორტი  პირიქით, მცირდება (2010 წ. - 409,1 ათასი ტონა, 2011 წ. - 402,5  ათასი ტონა, 2012 წ. - 382,4  ათასი ტონა, 2013 წლის პირველი ათი თვე  - 297,3  ათასი ტონა).

 

აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ საქართველოში ბოლო წლების განმავლობაში საავტომობილო პარკი მნიშვნელოვნადაა გაზრდილი.  საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ოფიციალურად გამოქვეყნებული სტატისტიკურ-ანალიტიკური კვლევის თანახმად ბოლო წლების განმავლობაში საქართველოში რეგისტრირებულ ავტოსატრანსპორტო საშუალებათა რაოდენობის ზრდის დინამიკა შემდეგი სახისაა:  2007 წ. - 517574 ერთეული, 2008 წ. - 603380 ერთეული (ზრდა + 16,5%),   2009 წ. - 647209  ერთეული (+ 7,2%), 2010 წ. - 693873 ერთეული (+ 7,2%), 2011 წ. - 745232 ერთეული (+ 7,4%),  2012 წ. - 806323 ერთეული (+ 8,2%).

 

ბენზინის იმპორტის და შესაბამისად, მოხმარების შემცირება პირდაპირ უკავშირდება ავტოგაზის მოხმარებაზე გადასვლას, რომელიც მზარდი მოთხოვნილებით ხასიათდება  მისი  ბენზინთან შედარებით დაბალი ფასის გამო და აღნიშნულ ტენდენციას მომავალშიც შეინარჩუნებს. თანაც მნიშვნელოვანია, რომ ავტოგაზგასამართი სადგურების ქსელი დღითიდღე ფართოვდება და უკვე თითქმის მთელი ქვეყანას მოიცავს, რაც მომხმარებელს უფრო მეტი კომფორტის საშუალებას აძლევს ავტოგაზის გამოყენების მხრივ. ადრე გაზის მომხმარებელი თუ მხოლოდ ტაქსები იყვნენ, დღეისათვის მათ რიცხვს ყველა სოციალური ფენის მომხმარებელი დაემატა. მაღალი კუბადურობის მქონე ავტოსატრანსპორტო საშუალებებთან ერთად ავტოგაზის მოხმარებაზე აქტიურად გადადიან ასევე დაბალი კუბადურობის მოცულობის სატრანსპორტო საშუალებებიც, რომლებიც გამოირჩევიან საწვავის ეკონომიური წვით".




უკან
ნავთობის ფასი

ლონდონი 

Bret Crude Oil (ICE) 

71.83  დოლარი/ბარელზე

-   2.04      

 ნიუ-იორკი

Light Sweet Crude Oil

68.96     დოლარი/ბარელზე

-   1.59

საწვავის ფასი საქართველოში

სუპერი   3.50 ლარი 

პრემიუმი   3,11 ლარი

რეგულარი  2.95  ლარი

ევრო დიზელი  3.07 ლარი

დიზელი   2.98 ლარი

გაზი – 1.80 ლარი

 

ეკო სუპერი –  3.54 ლარი

ეკოპრემიუმი –  3.14 ლარი

ევრო რეგულარი – 2.97 ლარი

ევრო დიზელი – 3.07 ლარი

ეკო დიზელი –  3.12 ლარი

დიზელ ენერჯი –   2.99 ლარი

გაზი – 1.64 ლარი

სუპერი ecto 100 – 0.00 ლარი

ევრო სუპერი –  3.47 ლარი

პრემიუმ ავანგარდი –  3.00  ლარი

ევრო რეგულარი –  2.84  ლარი

ევრო დიზელი –  3.00 ლარი

 

სუპერი –  3.58 ლარი

ევრო პრემიუმი – 3.19  ლარი

ევრო რეგულარი – 2.99  ლარი

efix ევრო დიზელი – 3.20 ლარი

ევრო დიზელი –  3,10 ლარი

 

სუპერი – 3.55 ლარი

G-Force პრემიუმი –  3,15 ლარი

G-Force ევრო რეგულარი –  3.05 ლარი

რეგულარი – 2.95 ლარი

ევრო დიზელი –  3.13 ლარი

დიზელი –  3.03 ლარი

გაზი – 1.69 ლარი

პრემიუმი –  2,79 ლარი

ევრო რეგულარი – 2,59 ლარი

ევრო დიზელი –  3,09 ლარი

effect დიზელი –  2.62 ლარი

 

 

  

2012 ყველა უფლება დაცულია
Design by SPAR.GE